NYHETSBREV NR 2/2021 BRF URNAN


Nya medlemmar i styrelsen
Vi välkomnar de nya medlemmarna Per Mackegård, Henrik Hummelgren och Carolina Wennström som blev invalda i styrelsen på årsmötet. Samtidigt också tacka de medlemmar som har slutat. Så tack Susanne, Kerstin och Johan för ert arbete under dessa år.


Översvämningen på Polhemsgatan 3I somras hade vi en översvämning i källaren på Polhemsgatan 3. Då gjordes det akuta insatser och fläktar togs in för att torka upp. Även en ny pump har blivit installerad för att undvika liknade händelser i framtiden.

Men tyvärr innebar den översvämning att vi kommer vara tvungna att göra ytterligare insatser i form av renovering. Mer information till det berörda kommer att komma inom en snar framtid.


Städdag 24/10

Detta är datumet för höstens städdag. Mer information kommer att sättas upp i anslutning till städdagen. 

Det kommer även finnas en container för grovsopor och möjlighet att slänga el-avfall. Den kommer att vara på plats 18/10 - 25/10.

På städdagen kommer vi ställa ut de cyklar som inte någon har efterfrågat sen tidigare städdagar. Dessa cyklar har varit i vårt förvar i två år men nu är det dags att göra sig av med dessa. Men för att tänka på återvinning kommer de boende få möjlighet att ta en cykel om man vill.


Styrelsen vill också uppmärksamma trädgårdsgruppen för allt arbete dom gör med att sköta om och att göra fint på vår gård. Ett viktigt arbete med att så, odla och vattna så att vi alla har lyxen av att skörda och njuta av allt från chili, örter, rabarber m.m. Trädgårdsgruppen är i full gång med att sätta lökar som vi kommer kunna njuta av i vår.

Ett stort tack till trädgårdsgruppen.


Felanmälan 

På förekommen anledning så vill vi från styrelsen påminna om att om någon medlem i föreningen får t.ex. ett stop i ett avlopp, att man först ringer till vår fastighetsskötare, Anders Boström och berättar för honom vad som är fel eller misstänkt fel. Anders avgör då om han tar ärendet vidare till någon de leverantörer som vi listade eller om han instruerar berörd att ta kontakt själv.
Detta för att undvika eventuella missförstånd om det visar sig att felet inte är ett fel som bekostas av föreningen utan medlemmen själv måsta stå för hela eller delar av kostnaden.

Undantaget är om det blir hissen stannar och det finns personer i hissen då ringer man direkt till KONE. På hemsidan www.brfurnan11.se kan ni se alla kontaktuppgifter vid felanmälan.